Uz augšu

CBD kosmētika – pastāvīga izaugsme

 

Intervija ar Francesco Dal Zio, Hemphilia radītāju, dabiskās kosmētikas, kuras pamatā ir kanabidiols (CDB), kompānijas dibinātāju.

Kosmētikā izmantotās kaņepes pārsniedz visas tirgus cerības, pateicoties to pārsteidzošajai ietekmei uz ādu. Tā nav vienkārši tendence: saskaņā ar “Arciview Market Research” prognozēm kaņepju skaistumkopšanas segments līdz 2021. gadam papildinās industriju par iespaidīgiem 22 miljardiem dolāru. Un tas ir neizbēgams process, ņemot vērā kaņepju mitrinošās un antioksidējošās īpašības.

Mēs analizējām nozares perspektīvas ar Francesco Dal Zio, zīmola Hemphilia dibinātāju un Frada Srl, vadošo kompāniju dabiskās kosmētikas ražošanā, kuras pamatā ir CBD. “Iepriekš 22 gadu laikā, kā stāsta Dal Zio, mums izdevās eksportēt uz vismaz desmit valstīm visā pasaulē. Kopš mēs sākām ražot CBD produktus, tikai pusotra gada laikā mēs esam spējuši eksportēt uz 70 procentiem Eiropas Savienības valstu. Un tagad mēs augam tik strauji, ka tikko spējam saražot pieprasīto”.

Dal Zio stāsta mums par savu ceļu, sākot no pirmajiem soļiem kosmētikā 1996. gadā līdz izvēlei izmantot kaņepes (iesākumā, pirms 9 gadiem, pielietojot eļļu, kas ražota no sēklām, vēlāk, pēc pusotra gada, izmantojot CBD produktus).

Viņa aizrautību ar augu ar tūkstoš pielietojumiem var nojaust pēc zīmola nosaukuma izvēles (Hemp – kaņepes, kaņepes + Philia, mīlestība, no grieķu valodas). Un, kad viņš runā ar mums par nozari, viņš to definē ar šādiem vārdiem: “Es domāju, ka tas ir līdzīgi kosmētikai, no kuras es nācu, tas ir, domājot tikai par peļņu. Tā vietā es atklāju citu realitāti, – nozari ar dvēseli, kura dod patiešām lielu degsmi iedvesmot pārmaiņas”.

 

Sāksim ar CBD produktu priekšrocībām. kādas tās galvenokārt ir?
Kannabidiols stimulē mitohondriju, kas ir kā ādas šūnu dzinējs. Un tam piemīt relaksējošas, stimulējošas un līdzsvarojošas īpašības bioloģiskai funkcionēšanai, un tas spēj panākt, lai šūna optimizētos un darbotos vislabākajā veidā, neizbēgami radot estētisku ādas uzlabojumu. Praksē, stimulējot mitohondrijus, CBD-bāzēti produkti neizbēgami padara ādas izskatu jaunāku un padara relaksētāku. Un visinteresantākais aspekts ir tas, ka mēs runājam par produktiem, kuriem nav kontrindikāciju.

 

Jums ir bagāta pieredze kosmētikas jomā, un pirmos soļus esat spēris jau 1996. gadā. Pēc tam, apmēram pirms 9 gadiem, pagrieziena punkts ar kaņepju izmantošanu. Kā jūs nolēmāt koncentrēties uz augu ar tūkstoš pielietojumiem?
Es sāku izmantot eļļu, kas ražota no sēklām, kad atklāju tās fantastiskās īpašības uz ādas, īpašības, kuras neviens cits augs nevar piedāvāt. Ar eļļu, kas ir fantastiska ādas barošanai un uzturēšanai, mēs esam radījuši strikti dabiskus produktus, jo pesticīdi, kā zināms, novērš un neitralizē organoleptiskās īpašības. Tad mēs sākām pētīt CBD produktus ārvalstu partnerim, un no tā brīža, pēc vairākiem pārbaudījumiem, mēs beidzot nonācām līdz efektīvam produktam. Grūtākais bija saglabāt CBD procentuālo klātbūtni produktā, novēršot tā izgaišanu.

 

Un kā jūs atradāt formulu?
Tas notika mazliet nejauši … kādā sestdienas rītā pulksten 4.31 pirms gada, es laboratorijā nometu mēģeni un spuldzīte iedegās.. Es lieliski atceros šo epizodi, 2018. gada 9. jūniju, kad mana sieva pieprasīja man slēgt laboratoriju un iet gulēt mājās. Nu, šis nokritušais mēģenes trauks man beidzot lika aizdomāties par pareizo ražošanas procesu, lai saglabātu nemainīgu CBD: pārliecinoties, ka tiek atjaunots salīdzinoši neliels kannabidiola daudzums, lai saglabātu tā efektivitāti no epidermas viedokļa.

 

Zinot, kā ieviest pārmaiņas un radīt inovācijas, jūs esat spēris lielu soli. Kā jūs vērtējat kaņepju nozari, arī pētniecības un inovāciju ziņā?
Pagājušajā gadā, kad mēs sākām ražot produktus ar CBD, es domāju, ka esmu nonācis slēgtā nozarē, ņemot vērā tikai peļņu. Tā vietā es atklāju nozari ar lielu degsmi ietekmēt pārmaiņas. Tai ir sava veida “dvēsele”, un šis aspekts man deva spēcīgu motivāciju.

Pētījumu ziņā es tomēr sapratu, ka joprojām nav daudz literatūras par CBD kosmētiku. Trūkums, kas mani vēl vairāk stimulēja, jo pētījumu veikšana mani aizrauj un ļoti iepriecina.

 

Jūs pievērsiet īpašu uzmanību videi. Kā jūs domājat, cik svarīga kosmētikā ir vides ilgtspēja?
Mēs ļoti gādīgi izturamies pret vidi jebkurā ražošanas procesa brīdī. Laikā no 2010. līdz 2016. gadam es veicu novērtējumu 573 Ķīnas uzņēmumiem, novēroju prasmes, darba metodes, zināšanas. Un galu galā ar diviem no šiem uzņēmumiem mums arī izdevās izveidot patentu, kas ļāva mums novērst gaisa apmaiņu dažu iepakojuma pudelīšu iekšienē, tādējādi izslēdzot konservantus un krasi samazinot plastmasas svaru. Tagad mēs cenšamies izgatavot materiālu, kas pilnībā izgatavots no kaņepēm un kukurūzas – produktu, kas spēcīgi mazāk ietekmē piesārņojumu, it īpaši procesa sākumā. Un vēl, mēs neizmantojam kastes. Kad dodamies uz izstādēm, mēs izstrādājam savu stendu, izmantojot sienas, kas pilnībā izgatavotas no pārstrādāta šūnveida kartona; un vēl viens piemērs uzņēmumā – mums ir iekārtas, lai pārstrādātu ūdeni, ko izmantojam dzesēšanas procesam ražošanā. Īsāk sakot, kur vien iespējams, mēs pievēršam vērību vides ilgtspējas jautājumiem.